Klassieke kerst in Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Bram Blom - WaarBenJij.nu Klassieke kerst in Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Klassieke kerst in Bogota

Blijf op de hoogte en volg Bram

26 December 2012 | Colombia, Bogota

Na de ietwat lange busreis vanuit Quito was het tijd om Sofia weer te zien. De facebookgebruikers zijn inmiddels al MEER DAN op de hoogte van deze prille relatie.

Schoonvader test
De tweede dag in Bogota kwam Sofia met het briljante idee om de meest belangrijke maaltijd van de dag, de lunch, bij haar ouders te nuttigen. De zenuwen begonnen op te spelen want dit beteket natuurlijk een eerste ontmoeting met de vader en moeder. Met een trillend lipje en horrorscenarios in mijn hoofd stonden we voor de deur. Ik werd begroet door de vader met een stevig salsadeuntje op de achtergrond. Het ijs was al snel gebroken toen ik mijn naam zei en hij het 10 keer juist uit probeerde te spreken. Nadat de voornaam enigzins juist uit werd gesproken gooide ik ook nog mijn achternaam in de strijd en toen werd het helemaaal hilarisch. Een uur later was er wat progessie maar ongeveer net zoveel progessie als in mijn dansen.
Een leuk gesprek en een fijne ontmoeting met haar moeder werd het tijd voor wat vragen. De normale vragen uit het backpackerswereldje (where are you from, how long are you travelling for, which places did you visit, do you speak german in Holland, do you use a lot of drugs....) waren hier natuurlijk niet op zijn plaats. De test bestond uiteraard uit: { mi amigo wat is je opleiding, hoe oud ben je, heb je een huis, wat is je plan voor de toekomst, kom je terug naar Zuid Amerika en...kan je de salsa dansen???
Na dit gesprek uiteraard met een schuin oog naar Sofia gekeken of het een voldoende was en jaaaaa ikw as geslaagd. De avond werd besloten met een marathon Agua ardiente drinken met een neef en een nicht van Sofia. Dit is een goedje van 20% met een anijsachtige smaak, niet heel raar. De neef was blij dat ik de test met goed gevolg had afgelegd maar kwam met de verontrustende mededeling dat de volgende dag een zwaardere test zou volgen, de oma...

Klassiek Colombiaanse kerst
Kerst in Colombia betekent vooral dat je op de kerstnacht, de 24e met de hele familie samenkomt. Met de hele familie bedoel ik oma, ooms en tantes, neven en nichten. Kortom een heel huis vol met gezellig drinkende en etende Colombianen en 1 Hollandse kaaskop. Haar oma bleek een zeer vriendelijk vrouw te zijn die een zwak bleek te hebben voor kaaskoppen. Ook hier was mijn naam de grote ijsbreker en leverde mij een nieuwe naam op, Braulio Castillo (vernoemd naar een GRANDEEE ACTOR). Een gigantische BBQ later, op het dakterras kan ik zeggen dat ik het getroffen heb met de schoonfamilie. Ze zijn allemaal zeer hartelijk, zijn dol op een grap, zeer geinteresseerd en zijn dol op lekker eten en drinken. Uiteraard wordt een nee niet geaccepteerd dus ik moet elk uur wel weer wat exotisch proberen, gelukkig is 90% erg lekker en die 10% die niet lekker is...spoel ik weg met een aguaardiente of een lokaal biertje, hahahaha

Na al die feestjes was de skype ontmoeting tussen de beide families erg grappig, een hoop geschreeuw, onverstaanbare klanken en een hoop owwwwwwwwww q lindaaaaaaaaa voor mijn nichtje Zoe (oooooo wat schattig, mooi) kan ik zeggen dat dit een onvergeetelijke kerst is geworden.
Uiteraard de beste wensen alvast voor nieuwjaar, ben benieuwd wat dat voor feestje gaat worden hier in Bogota...

  • 26 December 2012 - 13:18

    Prestige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:

    mooi bessem, burgerlulllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
    meer kerst bij je nieuwe familie,ullllllllllllllll nog ff skype??? strqks????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 54688

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: