Gay club, bike tour en Estadio Centenario - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Bram Blom - WaarBenJij.nu Gay club, bike tour en Estadio Centenario - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Gay club, bike tour en Estadio Centenario

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

30 Mei 2011 | Uruguay, Montevideo

Na een triest afscheid van Virginita werd het toch echt tijd om Argentinie te verlaten.Uiteraard eerst nog even een afscheidsfeestje in Buenos Aires die ook deze keer weer zeer geslaagd was.

Gay club
Met een lichte kater vertrok ik naar de haven van Buenos Aires voor de ferry-bus combinatie naar Montevideo. Aangekomen in mijn hostel in Montevideo werd ik verwelkomt door 4 Braziliaanse homo´s. Ongelooflijk hoe het kan dat deze gasten nét zo praten als ónze homo´s in Nederland, hahaha.
Na een geslaagde BBQ avond overtuigden deze gasten het gehele hostel om naar een gayclub te gaan. Een avond vol met Pet shop boys, Spice girls en Madonna was het gevolg. Daarnaast ben ik uitgebreid gekeurd door meerdere homo´s maar ze kwamen allemaal tot dezelfde conclusie en die was dat ik niks voor ze kon betekenen, stuk voor stuk zeiden ze dat ik 100% hetero ben, altijd handig om zo´n bevestiging te krijgen, hahaha.

Koppijn door stom standbeeld
Op het grootste plein van Montevideo knalde ik na een kleine glijpartij met mijn hoofd tegen een betonnen rand waardoor ik een dikke buil opliep. gevolg was wat bloed op mijn kopmaar dit werd vakkundig door het hostel opgelost, met plastic chirurgische hdnschoentjes en al!


Tour de Hollanda
De volgende dag besloot ik samen met de homo´s en een leuk Noors-Nieuw Zeelands stel een fiets te huren. Ik kreeg een oranje, dus Hollandse, fiets. De fiets bleek op de rustige zondag een ideaal vervoermiddel om Montevideo te verkennen.
Montevideo is een mooie maar rustige stad, vergeleken bij Buenos Aires. De sfeer is iets meer relaxt dan het haastige Buenos Aires. Leuk om te zien zijn de openbare tango feestjes op straat waar met name gepensioneerden op zeer stijlvolle wijze dansen. Ook grappig om te zien was een schaakpartij zoals Seppie en ik die vroeger ook deden, met een schaakklok, het publiek leefde al scheldend en tierend volop mee. Nooit geweten dat mensen schaken zo passioneel kunnen beleven hahahaha
Wat verder opvalt is dat er vele trapveldjes zijn, de halve finale plaats komt dus niet geheel uit de lucht vallen!

Estadio Centenario
Voordat ik de bus neem naar Florianopolis wist ik dan ook wat me te doen stond...een bezoekje brengen aan het legendarische Estadio Centenario. Ik kan me nog herinneren dat ik met Vossie zat te kijken naar een kwalificatiewedstrijd van Uruguay tegen Costa Rica en dat ik yoen al zei tegen Vossie...´mmmm aardi g stadion´. In werkelijkheid bleek dit ook zo te zijn. Ook het musuem is zeer de moeite waard, vrij historisch van aard en veel aandacht voor het Olympische voetbaltoernooi in 1928 in Amsterdam.
Ik schrijf deze blog een paar uur voor mijn vertrek naar..............Brasil!!!

Eindelijk krijgen de gaapstengels wat ze al die tijd al om hebben gejengeld...een BesseminBrasil!!!
Ik vertrek naar Porto Allegre om vervolgens een volgende bus te pakken naar het magische Florianopolis...kortom mijn volgende blog is dus de eerste die zijn naam echt eer aan doet!
Chauuuu



  • 30 Mei 2011 - 21:09

    Jos:

    Have fun in Braziliè! Nog een paar weken, geniet van elke dag! gr Jos

  • 30 Mei 2011 - 21:47

    Boon:

    Goed verhaal weer sjakie. Mooi dat je zo'n supertijd hebt daar! Nu nog ff chillen aan de Copacabana....geniet ervan ouwe!

  • 31 Mei 2011 - 07:45

    Eb:

    Mooi verhaal weer prettyboy;).hoe is het met je hoofd?
    X eb

  • 31 Mei 2011 - 10:38

    Henkie:

    Virginita...? Die heet nu anders zeker...? ;-)

  • 31 Mei 2011 - 11:47

    Tedje In NL :

    mooie tekst over dat standbeeld! prachtig verhaal! verder henhie, wederom geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!!laters, groeten vanuit Gouda!

  • 31 Mei 2011 - 11:47

    Tedje In NL :

    mooie tekst over dat standbeeld! prachtig verhaal! verder henhie, wederom geniaal!!!!!!!!!!!!!!!!!laters, groeten vanuit Gouda!

  • 31 Mei 2011 - 13:12

    Tedje:

    Zie zomaar John de Wolf op de fiets daaro in Montevideo...

  • 31 Mei 2011 - 17:53

    PapaBouba:

    Hahahaha.. Prachtig Henkie!! Ouwe breakdancert!

  • 31 Mei 2011 - 18:18

    Vossie:

    Vet!! Je bent er geweest dus, mooi man! Haha wat een heksenketel was dat toen, prachtig :) Geniet van alle schoonheden in Brasil vent! Ja vooral die mooie ronde lichaamsdelen, oefff ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 54829

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: