Penguinspotten en kayak flippen in Floripa - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Bram Blom - WaarBenJij.nu Penguinspotten en kayak flippen in Floripa - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Penguinspotten en kayak flippen in Floripa

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

04 Juni 2011 | Brazilië, Florianópolis

Na een vermoeiende reis vanuit Uruguay naar Florianopolis besloot ik geld te besparen en met openbaar vervoer naar mijn hostel te gaan, altijd lastig met de grote back pack maar WAT EEN HOSTEL, zo ongelooflijk de moeite waard!!!

Caipirinha grazy
Dit drankje dat klinkt als de gevaarlijke vis is een Braziliaanse cocktail die bestaat uit limoen, cachaça, ijs en suiker wordt elke dag aan je verstrekt. Ze willen je GEK maken hier...neem drie van deze jongens en je waggelt al naar je bed. Jammer is dat het zeer rustig is in dit paradijselijk aandoende plaatsje, aan de andere kant geeft dit ook weer een extra dimensie. Als je 5 minuten loopt zit je al op je privestrand. Hardlopen op deze stranden is echt een genot.

Kayak flip (flop)
Dit hostel heeft de beschikking over twee kayaks, dus ik besloot als een echte Winsumer hier in te stappen. Echter de stroming onder de brug (zie foto) was zelfs voor mij als goed getrainde kayaker te veel waardoor ik op de kop ging. Een van de door Iebie geschonken dierbare havanas mét Argentijnse vlag (die zijn zeldzaam) sneuvelde in dit gevecht met de natuur. Een tweede poging was succesvoller en na een beste tocht kwam ik weer terug in de haven waar mijn verloren flip flop naar me toedreef!!!

Penguin spotten
Alhoewel Spit me al vertelde dat pinguins heel normaal zijn in Brasil, was ik zeer opgetogen om deze exoot te zien. Maar hoe ik ook probeerde dit kleine schepsel wilde zich niet aan mij laten zien. Na een derde poging kwam ie dan toch echt dichtbij, nu begrijp ik wat de vogelspotters voelen als ze zien wat ze willen zien, was geweldig. Over twee weken zullen er honderden aan de kust komen, deze kleine pinguin is misschien vooruitgestuurd om te kijken of er genoeg vis is, geen idee.

Geweldig uitzicht na hike
Vandaag ben ik naar de top van de berg geklauterd op mijn superde luxe hikeschoenen. Na flink wat gesteun en gekreun bleek het zeer de moeite waard. Een geweldig uitzicht op de lagoon van Floripa was de beloning,verder is het altijd leuk om weer actief bezig te zijn. Daarnaast zijn de avonden geweldig omdat de zonsondergang echt spectaculair kunnen zijn. Zeker met een lekker kippetje op mijn bord ben ik dan zeer blij!

Begin volgende week zal ik mijn laatste grote bustocht maken naar Rio de Janeiro (18 uurtjes) om de Copacabana en met name de stringetjes eens goed te gaan bekijken. Aangezien het in Florianoplis te koud is voor dit prachtige kledingstuk kan ik niet wachten om dit te aanschouwen.
Groeten Bessem-die-nu-dan-ook-daadwerkelijk-in-Brasil-zit!!!


  • 04 Juni 2011 - 22:07

    Tedje & De Bar:

    wat een gelul over die pinguins; on s'en fou! meer stringetjes!!!! Brazil-Holland lekkere schijtwedstrijd, bedankt Bessem....

  • 04 Juni 2011 - 22:12

    Bessem:

    Tja Carry het is 18 graden, dan gaat een Braziliaanse echt niet in een string lopen, dan doen ze een bontmuts op! In Rio is het 30 graden dus dan krijg je een verhaal over stringetjes...

  • 05 Juni 2011 - 12:22

    Iebie:

    Die slippers heb ik je natuurlijk niet voor niks gegeven,toen de liefde voor het land al bekend!en ik schrok even in het verhaal..die mogen natuurlijk niet achterblijven in brazilië! Die stringetjes verhalen ga ik wat minder interessant vinden!ik zeg tot snel!

  • 05 Juni 2011 - 16:04

    Henkie:

    lekker bossie ouwe...!!! :-)

  • 05 Juni 2011 - 19:05

    Henk Haak:

    Blom! Kijk uit! Een bananeschil!!!

  • 07 Juni 2011 - 13:24

    Bessem:

    @ Iebie ik was al smoesjes aan het verzinnen.
    @ Henk: Brasil is LEVENSGEVAARLIJK, ze leggen gewoon bananeschillen BOVEN OP een klif van waar je 200 meter naar beneden kan vallen! ONVERANTWOORD!!!
    @Henkie het is inderdaad een indrukwekkend bossie na 4 maanden geen kapperbezoek

  • 08 Juni 2011 - 00:47

    Pinda:

    Zoals Jack van Gelder zei ten tijde van het EK 2008: "Is dit mooi? Jaaaa..dit is mooi!!!"

    Dus jaaaa..dit is mooi!


  • 08 Juni 2011 - 00:47

    Pinda:

    Het was trouwens de wedstrijd tegen Frankrijk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Florianópolis

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 54825

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: