Bye Bye South America - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Bram Blom - WaarBenJij.nu Bye Bye South America - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Bye Bye South America

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

12 Juni 2011 | Brazilië, São Paulo

Deze blog schrijf ik vanuit de bus, ergens tussen Rio en Sao Paulo gezeten naast een vrouw met de smerigste kuch in het Zuidelijk halfrond. Gelukkig zijn daar de grote oordoppen die sommigen van jullie al hebben aanschouwd via skype.

Kiloknaller
Na een dagje op de Copacabana werd het tijd voor wat voedsel. Aangezien alles ongelooflijk duur is in Brazilie begon een zoektocht naar de zogenaamde kiloknaller-restaurant. Bij deze buffet achtige restaurants gooi je je hele bord vol en betaal je vervolgens voor het gewicht dat je op je bord hebt. De keuze is groot en ik kan wel wat vrienden bedenken die hier errug vrolijk van zouden kunnen worden. Het voedsel arrestatie team zou hier de grenzen van het betamelijke opzoeken, daar ben ik zeker van!

Bed bugs
In het hostel werd ik op mijn een-na laatste dag nog even verrast met de mededeling dat er bed bugs waren gesignaleed in mijn dorm. Ik heb het effect hiervan gezien en het zier er NIET goed uit. Deze kleine beestjes hebben mij gelukkig overgeslagen maar je krijgt fantoom kriebel van deze mededeling. Na een redelijke nacht en weer eens een geweldig ontbijt (pannekoeken, appel, banaan, brownie, tosti, jus d orange en STERKE koffie) werd ik in een klein fiatje naar het busstation gebracht. Gezien de criminaliteitscijfers in Rio en Sao Paulo heb ik namelijk besloten om op mijn laatse 2 dagen geen risicos te nemen en de criminele feestplaats van de Brazlinanen, de bus, over te slaan en in de veilige taxi te stappen.

Vragen vragen vragen
Om jullie vragen bij thuiskomst al voor te zijn geef ik alvast wat antwoorden op enkele vragen:
- Mooiste begroeting: Na een nacht stappen was het prachtig om mijn goede vriend Carry na al die maanden weer terug te zien op het vliegveld van Buenos Aires...met de gevleugelde woorden: ¨heyyy lull geef mij ook eem een bakkie koffie jongn¨ Dit voelde als vanouds en was de start van twee prachtige weken samen...Carry nogmaals bedankt!!!
- Mooiste land: Argentinie vanwege de veelzijdigheid aan natuur en de vriendelijke mensen. Ik ben verliefd geworden op dit land (en misschien wel op meer, maar dat is privë) en voelde me hier zeer thuis.
- Mooiste stad: gedeelde eerste plaats voor Salta vanwege de ligging in het dal en Cordoba vanwege de prachtige kerken, pleinen en studentikoze atmosfeer.
- Meest interessante stad: Buenos Aires: de mix van heeeeeel mooi en heel lelijk is hier sterk aanwezig. De vrouwen zijn zeer goed gekleed (alhoewel vaak met een chirugische ingreep), de parken zijn briljant, de musea geweldig en zeer betaalbaar en de straatkunst is fantastisch. Daarnaast ook relatief goedkoop, oftewel een aanrader.
- Mooiste vrouwen: de Argentijnse vrouwen op zeer korte afstand gevolgd door de Colombiaanse vrouwen. Vrouwen uit beide landen hebben een zeer open manier van communiceren waarbij humor erg belangrijk is, voor mij niet onbelangrijk!
- Mooiste natuur: De zoutvlaktes en bergen rondom Salta. Onwerkelijk om op zo¨n magisch witte ondergrond te staan in de volle zon. Daarnaast is ook een bezoek aan Iguazu zeker de moeite waard en zijn de meren rondom Bariloche ook verbluffend.
- Mooiste stranden: Florianopolis, deze stranden liggen in tegen de bergen aan, de natuur en de uitzichten zijn verbluffend!
- Mooiste uitzicht: Het uitzicht op de mountainbike in Bariloche was onwerkelijk vanwege de schoonheid van de bergen en meren, ikmoet zeggen ik had geluk met het weer en kon tot en met Chili zien.
- Beste supporters en stadion: Boca BY FAR!!! Intens en prachtig stadion met de beste fans in de wereld al zullen niet alle argentijnse mede lezers het hier mee eens zijn ;)
- Beste drankje: Moeilijke keuze...quilmes bier, caipirinha of de rode wijn van Mendoza...kan geen keuze maken.
-Mooie reacties op besseminbrasil (ga geen keuzes maken): Spitao met zijn opmerking over haaien in Mar del Plata, de bananenschil van Henk en de steeds veranderende namen van Carry-in-???, de glijpaal van Vossie, de diente van Nick, de zwetende handjes genoemd door Seppie de vele dreigementen aan het adres van Boon en de situatie de eerstedivisieclubs en dan vergeet ik er nog velen... ga ze thuis nog eens allemaal rustig doorkijken!!!

Ik wil de vele trouwe volgers van deze blog bedanken en met name de mensen die de moeite hebben genomen om een reactie te geven op de verhalen. Als je alleen reist is het erg fijn dat je af en toe een zeer Nederlandse grap van vrienden of bekenden kunt lezen.

Ik heb me in deze vier maanden prima vermaakt zoals jullie hebben kunnen lezen maar kan uiteraard niet wachten om jullie weer eens LIVE te gaan lastigvallen. U bent allen gewaarschuwd, Bessem komt naar je toe deze zomer!!!

Groeten Bessem
P.S. De diashow van de laatste 4 maanden is op aanvraag te bekijken met bovengetekende hahahaha Ik heb slechts 1500 fotos gemaakt dus dat valt mee... ;)

  • 12 Juni 2011 - 21:59

    PapaBouba:

    Je hebt nog maar even, dus goed om je heen kijken of Potira er toch nog is.. :)
    Tot snel lil playa!

  • 12 Juni 2011 - 22:20

    S:

    Bessem, bij deze dan mijn eerste reactie op je blog vanaf een fantastische camping in warffum.
    EEF EN IK KUNNEN OP DE DIA SHOW, BRING IT ON!!!!!!!

    Gr s en eef

  • 12 Juni 2011 - 22:24

    S:

    Gvd kut mobiel.
    Moet dus zijn: EEF EN IK KUNNEN NIET WACHTEN OP DE DIA SHOW, BRING IT ON!!!!! ;-)

  • 12 Juni 2011 - 23:14

    Tedje Emotioneel:

    Bessem, het waren 14 fantastische dagen!!!! haha, heb zin om die foto's te gaan bekijken. RBC failliet bessem, wat gaan we ze missen... verder S, mooie reactie!!! en nog een mededeling: Carry komt ook naar U toe deze zomert...en Boon je gaat eraan, ontzettende grote zakkewasser!!!! Bessem, we hebben genoten!!!!laters

  • 12 Juni 2011 - 23:18

    @ S:

    Stuurt een reactie...MAAKT IE EEN FOUT hahahaha Legendarisch S, prachtig! ik zal een extra langzame diashow voor je maken, dus zet de Heineken maar koud ;) Veel plezier op de camping met die gare mobiel van je ;)

  • 12 Juni 2011 - 23:48

    Nico:

    En nu sparen voor een nieuwe TV.

  • 13 Juni 2011 - 07:32

    Henk Haak:

    Goeie reis, ouwe!

  • 13 Juni 2011 - 19:12

    Jos & Imca:

    Lieve Bram,

    Wat een fantastische reis heb je gemaakt! Echt SUPER!!!
    We zijn echt heeeel blij dat je morgen weer thuis bent, heerlijk om je weer "live" te kunnen spreken...
    Erggg benieuwd naar al je "prive-verhalen" ;-)

    xxx

  • 13 Juni 2011 - 21:29

    Henkie:

    Bessem, het waren fantastische verhalen; de hostels, de musea, de kerken, de chicks, de appies, de pijntjes, de stapavonden, de katers... we hebben ze allemaal voorbij zien komen...! What a trip :-)

    PS. Zie je woensdag

  • 14 Juni 2011 - 06:22

    Ryanne:

    Hej Bram! Bedankt voor alle reisverslagen, hele goede reis en tot zeer binnenkort!!

  • 14 Juni 2011 - 22:30

    Vossie:

    Besje bedankt gek! Hopelijk tot snel, ik heb van je genoten :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 54829

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: