Copacabana, Christus, Lapa trap en Vasco - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Bram Blom - WaarBenJij.nu Copacabana, Christus, Lapa trap en Vasco - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Copacabana, Christus, Lapa trap en Vasco

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

09 Juni 2011 | Brazilië, Rio de Janeiro

Na het verblijf in het schitterende Florianopolis werd het tijd om de magische stad Riode Janeiro te bezoeken.

Copacabana
In de makelaardij wordt vaak gezegd dat alles draait om LOCATIE, LOCATIE, LOCATIE. Als we over dit belangrijke aspect praten dan vodoet mijn huidige hostel hier volledig aan. Ik hoef slechts twee straatjes te lopen om mijn voetjes op het beroemde strand van de Copacabana te zetten. Het is een langgerekt strand met geweldige uitzichten opde heuvelruggen waarop Rio is gebouwd. Echter een kleine tegenvaller is dat het stringetjesgehalte laag is omdat de dames van mijn leeftijd allemaal aan het werk zijn of zitten te zwoegen in de universiteitsbibliotheek. Ik zou Bessem niet zijn als ik iet toch een paar zou spotten (zie de foto´s) maar ik hoop op prachtig weer in het weekend!

Biertje aan de voet van de Christ redeemer
Tijdens de citytour was het hoogtepunt toch wel de zonsondergang bij het grote beeld van Jezus Christus. Dit beeld is gebouwd op een van de grootste heuvels van Rio en is 30 meter hoog. Grappig om te zien dat bij zo¨n Christelijk monument ook bier wordt gekocht dus van deze gelegenheid maar gebruik gemaakt om op Jezus te proosten ( ik weet het, het is wat hypocriet als atheist maar goed). Een ander hoogteunt was de hele moderne kathedraal. Ik ben er nog steeds niet uit of ik de buitenkant nu mooi of oerlelijk vind maar de binnenkant met het glas in lood was in elk geval indrukwekkend!
Het Maracana stadion was een deceptie aangezien we er vanwege de verbouwing voor het Wk 2014 niet in konden. Geinig was verder de sambadrome, een lange straat met voetbalachtige tribunes aan beide kanten. Verder was de kabelbaan op de sugar loaf mountain een ding die je als echte toerist gedaan moet hebben en ik kon niet achterblijven...

Selaron trap
Een zeer kleurrijk gebeuren was te zien in de wijk Lapa. Hier hebben ze een trap gemaakt van allerelei gekleurde tegeltjes. Ongeveer elk zich zelf respecterend land is hier wel vertegenwoordigd. De trap is wereldwijd beroemd geworden door de videoclip van Snoop dogg en Pharell: www.youtube.com/watch?v=_FE194VN6c4 Deze clip geeft een perfect beeld van Rio, zo is het ook echt, op de grote hoeveelheid van schoonheden na...

Vasco bom
Tijdens het nuttigen van enkele biertjes met twee Braziliaanse schoonheden (ja ja ik zei niet dat ze er HELEMAAL niet waren, alleen minder dan verwacht) werden we af en toe gestoord door wat bommen. Dit bleek te gaan om vreugde vuurwerk van een groot kaliber omdat Vasco da Gama een goal had gemaakt in de Braziliaanse beker. Er werd me al verteld dat Brazilianen voetbal anders beleven dan Europeanen maar voor een simpele bekerfinale wordt hier de claxon flink misbruikt en vuurwerk in de orde van een duitse bom op straat gegooid. Erg indrukwekkend om te zien en aangezien mijn gezelschap heel toevallig ook Vasco supporters waren kwam de winst de sfeer erg ten goede.

Dit is het voorlopig weer even vanuit een regenachtig Brasil :( !!! Hopend op een warm weekend groet ik jullie :) :) :)!

  • 09 Juni 2011 - 23:41

    Nick:

    Geniaal! had wel wat meer billetjes van je verwacht..maar gelukkig ben je er nog even;)

    Zie ik trouwens op de twee na laatste foto Frenkie Rijkaard?

    Keep up the good work Bessem!

  • 10 Juni 2011 - 12:50

    Vossie:

    Mooi stukje Bes, erg mooie stad ook! Gooi je beste trucs er nog even uit op het strand dit weekend, wie weet krijgen we dan meer pikante foto's te zien ;)

  • 10 Juni 2011 - 16:46

    Manda:

    Geniet nog ff de laatste paar daagjes!!! Leuke pics, maar 4 foto's van dezelfde billen is wel veel ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 54829

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: