Dode zee,maanlandschappen en Jehovas - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Bram Blom - WaarBenJij.nu Dode zee,maanlandschappen en Jehovas - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Dode zee,maanlandschappen en Jehovas

Blijf op de hoogte en volg Bram

30 Oktober 2012 | Chili, San Pedro de Atacama

Na het mooie weerzien met al mijn vrienden uit Córdoba was het weer tijd om te vertrekken naar Chili, naar san Pedro de Atacama.

Drijven in de dode zee
Aangezien ik zo laks ben om nooit een hostel vooraf te boeken kwam ik nu eindelijk een keer in de problemen. Na een uur als Josef en Maria (maar dan zonder Maria) in dit woestijndorpje te hebben rondgelopen had ik eindelijk succes bij hostel numero 5. Het ziet er niet uit maar de bedden en de douche zijn goed en ook de hangmat is een grote plus! Ik besloot naar het dichtsbijzijnde restaurant te gaan om wat te eten. Blijkt daar een ONTZETTEND slechte keyboard speler una Paloma Blanca te spelen....pfffffffffffff
Een voordeel is dat ik vele tripjes kan doen vanuit dit hostel. De eerste trip was naar een meer van zout waar je kan drijven zonder enige moeite, hele aparte ervaring in een prachtige omgeving. Domme eikel die ik was, had ik mijn Sdkaartje in mijn computer laten zitten dus ik dacht al aaaaaaaah geen foto¨s. Gelukkig zag ik een Chileense van mijn hostel en die wilde graag met mij op de foto!
Een apart iets op deze dag was dat het gedurende de hele dag onmogelijk was om alcohol te drinken aangezien het een verkiezingsdag was. Blijkbaar willen ze dat ook de dronkaards een keer sober zijn zodat ze kunnen stemmen. Sävonds was het alsof Chili de wereldcup had gewonnen gezien al het getoeter en gejoel van de overwinnaars, grappig om te zien.

Mountainbiken
Na deze indrukwekkende ervaring nog het een en ander met Vale (de Chileense) gedronken en blij naar bed. De volgende dag kwam zij met het plan om te gaan mountainbiken en daar ben ik altijd wel voor in. Wist ik veel dat zij nog nooit op een fiets had gezeten, jaaaa maar ik doe aan spinning zei ze whahahaha. Wij als Hollanders snappen hier natuurlijk geen ruk van maar na een uur van vallen en opstaan kwamen we dan toch enigzins vooruit. Het leukste was toch wel om door een rivier heen te crossen met mijn adidasjes nog aan. Geen probleem gezien mijn dronkenmansrit met Carry een paar maanden geleden.

Valle de luna (vallei van de maan)
Een andere excursie was naar de vallei van de maan. Deze vallei wordt zo genoemd omdat het grote gelijkenssen vertoond met de maan qua kleur en vormen in het landschap. Hier kan ik verder weinig woorden aan besteden omdat fotos nu eenmaal meer zeggen maar het was erg mooi om te zien. De laatste excursie zal een tochtje naar de geisers zijn, ben heel benieuwd hoe het is om al dat water met geweld uit de grond te zien komen. Daarna ga ik iets later dan gepland met een 4x4toer naar de zoutvlaktes van Uyuni in Bolivia. Voor de planmatigen onde de lezers, ik zit nog keurig op schema hahaha.

Groeten uit een stoffig en hypercommercieel San Pedro de Puta ...ehhh Atacama
Chauuuuu

P.S. Denkje van de Jehovas af te zijn, komen ze gewoon met de spaamse variant van het praatje en het boekje... Opeens was ik al erg protestants en had ik geen behoefte aan een nieuw geloof...;)

  • 30 Oktober 2012 - 11:26

    El Facco:

    Ziet er weer mieters uit Amice! Toch mooi dat er een lokale Sjors Bakker was, ik zeg in de rugzak ermee op de terugreis en launchen in Nederland voor feesten en partijen :)
    Gegroet vanuit een zeiknat en koud NL!

  • 30 Oktober 2012 - 11:46

    Ryanne:

    Mooie plaatjes!! Veel plezier in Bolivia!

  • 30 Oktober 2012 - 13:16

    As:

    Weer een mooi verhaal Braampje!


  • 30 Oktober 2012 - 13:38

    Tedje:

    haha, jaja, dat we toen vielen lag toch echt niet aan de drank, ok misschien een beetje, maar lag er meer aan dat je aan het kutten was op die telefoon van je, zoals gebruikelijk!!!!lullllllllllllllllll, goed verhaal, maar nu ff serieus, nachtelijke avontuurtjes????? Zie je in Parimaribo!

  • 30 Oktober 2012 - 22:31

    Diet De Haan:

    Kom via FB Eddie bij jouw reisverslag terecht. Leuk dat je daar weer heen bent. Ik lees dat je ook nog even weg blijft. Geniet ervan en veel plezier nog. Groetjes Rob en Diet

  • 31 Oktober 2012 - 00:29

    Pinda:

    Lekker bezig Bessem!

  • 31 Oktober 2012 - 09:59

    Manda:

    Mooie foto's hoor! We kunnen zo weer mooi meegenieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 54835

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: