Lake Titiflopflop, politie en paardelullen - Reisverslag uit Puno, Peru van Bram Blom - WaarBenJij.nu Lake Titiflopflop, politie en paardelullen - Reisverslag uit Puno, Peru van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Lake Titiflopflop, politie en paardelullen

Blijf op de hoogte en volg Bram

22 November 2012 | Peru, Puno

Na de mislukte aanslagen van de vele taxis van La Paz op mijn leven was het tijd voor wat natuur, de natuur van Lake Titicaca.

Lake TitiFLOPFLOP
De dag begon goed, we werden keurig op tijd opgehaald voor een tweedaagse excursie op het hoogste meer ter wereld, Lake Titicaca. De eerste stop was bij een eilandengroep genaamd Uros. Deze eilanden zijn erg speciaal omdat ze zijn gemaakt door de mensen zelf. Ze zijn 700 jaar geleden het meer op gevlucht voor de Inka´s. Eerst leefden ze op grote boten en later besloten ze om grote blokken humus-aarde in het water te gooien en vervolgens nog eens 1,5 meter riet erop te leggen. De huizen zijn gemaakt van riet en ze eten zelfs riet, oftewel ze kunnen van de grond eten...

Politie en paardelullen
Dit deel van de excursie verliep zoals het moest gaan. Een opstekende wind en een stomende motor zorgden ervoor dat onze jonge kapitein erg nerveus werd. Zo nerveus dat we een pitstop moesten maken. Hij durfde niet verder en na urenlang gedobber werd besloten om terug te gaan naar de haven. Weg overnachting bij een lokaal gezin op een eiland, en weg bezichtiging van 2 eilanden, lokale feesten en zonsondergang. Aangezien ze het gooiden op natuurgeweld wilden ze ons geen geld teruggeven. Ze wilden de groep weer bij hun eigen hostel afleveren en jammer dan...Op aandringen van mij en een Française besloot de helft van de groep naar het kantoortje van de touroperator te gaan om geld terug te eisen. Na 1,5 uur (en nog steeds geen eten, en dan ben ik NIET te genieten) en bemiddeling van 3 man sterk bezette politie kregen we dan uiteindelijk toch ons geld terug, wat een soap!!!

Chau Bram
P.S. waarom nu alweer een update? Omdat mijn volgende blog zal gaan over mijn 4 daagse trip naar Machu Picchu, denk dat dat wel een eigen hoofdstukje verdiend, vandaar!

• 23 November 2012 - 00:22

El Parisienne Facco:

Aiaiai Amice... Hopelijk gaat t volgende tripje beter! Groeten uit n met Vin gevuld Paris