Super Salta en incredible Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Bram Blom - WaarBenJij.nu Super Salta en incredible Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Super Salta en incredible Cordoba

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

13 Mei 2011 | Argentinië, Córdoba

Inmiddels heb ik een groot gedeelte van Argentinie gezien en is het tijd voor een tussenstand. Aangezien ik toch weinig nieuws heb en er een einde komt aan het Argentijnse deel van mijn trip kan ik wel eens de tijd nemen om een korte evaluatie te geven.
Busreizen
Zoals eerder gemeld is het genieten in de bussen van Argentinie. Ik heb mijn excelsheetje maar eens even geopend en kan vertellen dat ik nu inmiddels 12.337 kilometer (hemelsbreed gemeten) in de bus heb gereist. Dit alles heeft me 190 uren aan zitvlees opgeleverd. Door al dit ge-bus krijg je een heel ander beeld bij afstanden en reistijden. Als iemand nu zegt ¨ooo dat is 700 a 800 kilomter¨ ben ik nu geneigd om te zeggen ¨ooooh maar dat is 1 nachtje in de bus¨. Voordeel is dat je in een bus een nacht in een hostel uitspaart en voedsel krijgt dus de prijs van een busticket, 40 euro voor 800 kilometer kan je wat reisbudget betreft goed hebben.

Prachtige noorden
Aangezien Argentinie nogal wat verschillende landschappen heeft is het logisch dat je een bepaalde voorkeur hebt voor een bepaald gedeelte van het land. Voor mij is het noord-oosten van het land favoriet aangezien je hier prachtige bergen en ook pampas tegenkomt. De mensen zijn hier zeer vriendelijk en de prijzen zijn iets lager dan in de rest van het land. Daar komt bij dat de steden prachtig zijn in het Noorden.
Super Salta
Salta is echt een aanrader voor iedereen die naar Argentinie gaat. Carry en ik vonden de zoutvlaktes geweldig maar ook de stad zelf is prachtig. Het centrale plein met daarbij de roze basiliek is heel bijzonder en de atmosfeer is er reggea rustig...
In Salta heb ik het archeologisch museum bezocht waar een mummy was te zien vanuit de inkatijd, erg bijzonder om te zien. Ook de zonnegodin was indrukwekkend maar geen apetijtelijk ding om te zien ;)

Incredible Cordoba
Cordoba is de Argentijnse stad met de meeste kerken. Daarnaast heeft deze stad prachtige parken en straten. In een van deze straten staat ook het ¨museum van de verdwenen mensen¨. In dit voormalige politiegebouw werden alle tegenstanders van het regime rond 1974 opgepakt en verhoord en vaak ook vermoord. Op straat zie je al de portretten van allerlei verdwenen mensen. Er werd me verteld dat er soms een hele klas werd opgepakt zonder reden, behalve dat het waarschijnlijk intellectuelen waren die ze niet konden gebruiken. Vele mensen zijn verdwenen en niet meer teruggekomen. Gedachten van Auswitsch gingen hier ook door mijn brein.
Een vrolijker noot is dat ik moet zeggen dat mijn tafeltennis - en tafelvoetbalskills weer zijn opgepoetst in het hostel, was weeeeeeer een geweldig hostel met bijzonder leuke en interessante mensen.
Ben inmiddels weer een paar uren in Buenos Aires waar ik nog een dag of 10 blijf om vervolgens naar het noorden te trekken zodat BESSEM IN BRASIL eindelijk waarheid wordt ;) ;) ;)

CHAU!!!


  • 13 Mei 2011 - 22:43

    Tedje Vraagt Uitleg:

    he bessem lul, ben dat geouwehoer over die bus nu wel zat.. ik weet zeker dat je iets vergeten bent in je stukje..haha. wanneer komt er een overzicht van de veroveringen? veel interessanter! nou Fortuna S is velig en het wordt het weekend van Fc Oss, later en boon je gaat eraan!!!!

  • 14 Mei 2011 - 08:12

    Eb:

    Blam,
    Dat fotograferen gaat je steeds beter af,fantastisch!en ik kijk nu ook echt uit naar je verhalen in brasil;)! Morgen ontknoping voetbal,dat kan je vast wel ergens zien in ba?! En over die veroveringen wil ik ook wel eens wat meer horen;)!veel plezier nog, kus eb

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 54700

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: