Koud in prachtig Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Bram Blom - WaarBenJij.nu Koud in prachtig Cordoba - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Koud in prachtig Cordoba

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

01 Mei 2011 | Argentinië, Córdoba

Na een paar weken in Buenos Aires werd het weer eens tijd om de bus in te gaan, de bestemming: Cordoba. Een francaise die ik had ontmoet in het hostel wilde wel een dagje met me mee om Cordoba te zien dus we zaten gezellig samen in de bus.

In de bus
Ik heb al eerder gemeld dat de bussen in Argentinie erg goed zijn maar deze bus overtrof elke verwachting. Je hebt 3 klassen
# De Semi-cama: stoel kan ver achteruit, veel beenruimte
# Cama: stoel kan belachelijk ver achteruit en veeeeel beenruimte
# Suite: stoel kan horizontaal is van leer plus BELACHELIJK veel beenruimte. Aangezien de prijs deze keer weinig scheelde met de andere klassen besloot ik deze keer voor de suite te gaan. Dit betekende niet alleen een dekentje voor in de nacht en een kussentje maar veel belangrijker ook 3 wijntjes. Daarna vroegen we om nog een wijn maar dit was niet mogelijk, ze hadden alleen nog maar Whiskey hahahaha. In gedachten hoorde ik al wat vrienden zeggen: BEN JIJ EEN ALCOOOOHOOOLISSSTTT???

Cordoba
Aangekomen in Cordoba kwam ik in een heel mooi en gezellig hostel met een huishond genaamd Jujuy en een fantastische fussball-table. Hier kwam ik Pieter van der Honing (zoon van vriend van pa) en zijn vriendin Nicole tegen, puur toeval en het blijkt maar weer het is een kleine wereld!
Op het moment dat ik dit schrijf is het 8 graden, dus iedereen heeft het retekoud! Echter in de zon is het overdag nog steeds goed uit houden.

Boekje in de zon
Zo zat ik dus in die eerder genoemde zon op plaza St Miguel, een prachtig plein, een boekje te lezen waarop een vrouw van middelbare leeftijd me aansprak. Na een uur praten nodigde ze me uit in haar huis en gaf me twee boeken en een tijdschrift. Ze vertelde me dat er maar weinig mensen een boek lezen in Argentinie. Aangezien ze lerares van beroep is, vond ze het mooi dat ik van lezen houd.
Een dag eerder zat ik een Boon-achtige garnaal te eten waarbij de achtergrond muziek werd verzorgd door een saxofonist die alle moderne muziek kon spelen, geweldig! Michael Jackson, Rolling Stones, Lenny Kravitz en Simply Red kwamen allemaal voorbij!

Kortom het was weer een mooie week, op naar de volgende!

Zie de fotos voor een beter beeld van Cordoba!

Tot de volgende keer!
Chau, beso!

  • 02 Mei 2011 - 07:37

    Frank:

    Wat n toeval dat je n bekende tegenkomt. Das dan n zoon van tandarts Ids van der Honing die in de Violenstraat (schuin achter jullie)woonde toch ?
    Mooi dat je de wereld op de hoogte stelt van al je belevenissen.

  • 02 Mei 2011 - 21:24

    Shenkie:

    Mooi verhaaltje weer Bessem... 2 vraagjes:
    1. je bedoeld 2000 ringen...?
    2. die lerares die je aansprak was te lelijk voor een foto...?

    Mazzel

    PS. Groeten aan de zoon van de fiets van m'n tandarts... ;-)

  • 04 Mei 2011 - 13:08

    Tedje Vanuit France:

    yo bessem, slap verhaaltje ouwe, wanneer ga je het weer hebben over die vreselijk mooie vrouwen die je gaat veroveren daaro? Fortuna Sittard gaat het redden!!! later; Boon je gaat eraan!!!!

  • 04 Mei 2011 - 13:24

    Bessem:

    @ Frank Klopt!
    @ Henkie: nee het is een bi (2) cential (eeuw) gebeuren. Er stonden veel cirkels maar geen 2000 ;) en ja
    @ Carry: klopt slappe koffie hier, dus slappe verhalen maar de volgende keer is het weer raak hoor!
    @ Boon JE GAAT ER AAN!!!

  • 04 Mei 2011 - 13:31

    Henkie:

    Ik mis nog steeds het antwoord op m'n 2e vraag... Boon gaat eraan, weet'ie-zelluf ook wel...

  • 04 Mei 2011 - 14:15

    Bessem:

    @Henkie Goed lezen Henkie!

    @ Carry AT FRANCE?!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 54821

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: