Herfst, minister en taalblunders - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bram Blom - WaarBenJij.nu Herfst, minister en taalblunders - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Bram Blom - WaarBenJij.nu

Herfst, minister en taalblunders

Door: besseminbrasil

Blijf op de hoogte en volg Bram

25 April 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Ik lees op nu.nl en in al jullie berichten op het internet dat het FANTASTISCH weer is in Nederland. Beste Pasen ooit, qua weer! Ik zal jullie een beschrijving geven van de herfst hier.

Herfst in BA
Ik ben inmiddels enigzins gewend aan temperaturen van 25 graden of meer. Deze temperaturen komen nog steeds wel voor maar worden steeds spaarzamer. Het wordt nu allemaal wat grauwer en met name in de avond koelt het behoorlijk af. Uiteraard heb ik daar te weinig rekening mee gehouden wat voor mij betekent dat ik kleren moet kopen en ik HAAT shoppen. Zie de fotos voor mijn laatste typische Bessem aankoop, een warme Hoodie!
De herfst levert wel mooie plaatjes op. Op de foto staat ook een grote zilveren bloem die opengaat als de zon schijnt en sluit als de zon achter de wolken verdwijnt, erg mooi!

Huize July
Deze week was ik samen met nog wat anderen uitgenodigd voor een etentje in het huis van Juliana (July). Zij woonde een paar weken in het hostel samen met Andres en Sebastian maar zijnnu verhuist naar een appartement. Deze Sebastian heb ikk nmiddels de naam Seppie gegeven omdat ie net zo vervelend is als de Nederlandse Seppie. Bij alles wat maar een beetje anders is zegt ie ~ooo mennnn that is soooooooo europeaaaaan~ hahaha.
Aangezien er 12 mensen moesten eten werd er op zijn zuid amerikaans gekookt, iedereen schilt wat, snijdt wat of bakt wat. Erg gezellig en het resultaat was prima binn¨n te hoalden, of hoe je dat ook maar schrijft BOON ;)

Ryanne jarig
Aangezien Ryanne een feestje gaf en ik daarom wist dat alle vrienden op een plek waren besloot ik een grote skype-sessie te beleggen, was erg leuk en had echt het gevoel dat ik op het feestje aanwezig was! Alleen jammer dat ik WEL te zien was met mijn ENORME headphones en jullie niet, maar goed toch leuk!

Taalwonders
Tijdens de communicatie gaat er nog wel eens wat fout, alhoewel mijn spaans vooruitgaat maar er zijn ook mensen die graag engels tegen mij praten, zodat ze kunnen oefenen. de mooiste verspreking vond ik: You are a good GAY...het is maar 1 letter maar toch een wereld van verschil, ahha Alhoewel het een het ander niet uitsluit natuurlijk.
Een ander voorbeeld is een situatie waarin ik probeerde uit te leggen dat ik bij het ministro de agricultura heb gewerkt. De dame in kwestie dacht echter dat ik werkelijk de MINISTER was, het heeft me een half uur gekost om recht te zetten dat ik niet Gerda, Henk of Maxime ben hahahaha.

Dit was het eerst weer ff, ik vertrek morgen naar Cordoba en ga vervolgens naar Rosario!

CHAU
Bram, Brownie, LLAMA

  • 25 April 2011 - 17:42

    Ryanne:

    Heel veel plezier in Cordoba!!

  • 25 April 2011 - 19:50

    Manda:

    Leuk verhaal en mooie foto's!! Je hebt nog ff, dus haal eruit wat erin zit!!!!!

  • 27 April 2011 - 18:31

    G. Henkie:

    Bessem; je had Viboa en Helpman vaantjes mee moeten nemen, had je die in al die cafeetjes aan de muur kunnen nagelen...

  • 28 April 2011 - 21:48

    Bert:

    Dus Bram is de nieuwe Gerda.... Waar is die blonde lok dan??? :P

    En moet ik nu jefe tegen je gaan zeggen? Dan neem ik ontslag!


  • 30 April 2011 - 00:12

    Tedje Steunt Fortuna:

    Boon je gaat eraan!!!!en Fortuna Sittard gaat het redde... meer loze info??? AJAX he jammer zeg, al tijdje geleden dat ze kampioen zijn geworden...he weer nie...Bessem suc6 daaro met alle studentjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Bram

Actief sinds 22 Jan. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 54850

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2012 - 12 September 2013

Bessem is back in Zuid Amerika!!!

08 Februari 2011 - 13 Juni 2011

Bessem in Brasil

Landen bezocht: